چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
17918
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

روسیه پشت ایران و حماس را خالی می‌کند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: پرسش مهمی مطرح می‌شود که نگاه تاکتیکی روسیه به جنگ غزه می‌تواند منجر به این شود که مسکو از این بحران به مثابه محلی برای گرفتن امتیاز از غرب در جبهه اوکراین استفاده کند؟ در این صورت آیا ممکن است روسیه پشت ایران و حماس را خالی کند؟



روسیه پشت ایران و حماس را خالی می‌کند؟

اصلاحات نیوز؛ روزنامه دنیای اقتصاد نقش روسیه در جنگ غزه را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، پرسش مهمی مطرح می‌شود که نگاه تاکتیکی روسیه به جنگ غزه می‌تواند منجر به این شود که مسکو از این بحران به مثابه محلی برای گرفتن امتیاز از غرب در جبهه اوکراین استفاده کند؟ در این صورت آیا ممکن است روسیه پشت ایران و حماس را خالی کند؟

این روزنامه سپس به نقل از ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران نوشت: اگر روسیه بتواند ایران و حزب‌‌‌الله را متقاعد سازد که درگیر جنگ و منازعه پرشدت نشوند طبعا نقش مسکو در سیاست جهانی اعاده خواهد شد. بنابراین مذاکرات تهران برای روسیه بسیار تعیین کننده خواهد بود. نگاه تهران و مسکو به جنگ غزه همسو است اما رویکرد روسیه معطوف به متقاعدسازی ایران و حزب‌‌‌الله برای بهره‌‌‌گیری از سازوکارهای تعادلی و مبتنی بر خویشتن‌‌‌داری خواهد بود. چنین وضعیتی موازنه قدرت را به نفع اسرائیل علیه حماس و مقاومت تغییر می‌‌‌دهد.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 17918 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]