چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
27079
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

عربستان و چین ۳۴ قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

همزمان با سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به ریاض، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز پنجشنبه از امضای ۳۴ قرارداد سرمایه‌گذاری بین دو کشور در زمینه های مختلف خبرداد.



عربستان و چین ۳۴ قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

 شرکت‌های سعودی و چینی در چارچوب سفر شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به سعودی، ۳۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در تعدادی از بخش‌ها امضا کردند. این قراردادها با حضور خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان، و نمایندگانی از سازمان‌های دولتی مرتبط با بخش‌هایی که این توافق نامه‌ها حول آن بود، امضا شد.

توافقات بین دو طرف شامل بخش‌های انرژی سبز، هیدروژن سبز، فتوولتائیک خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت و ساز است.

وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی تأیید کرد که این توافقنامه‌ها منعکس کننده اشتیاق سعودی برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و سرمایه‌گذاری با جمهوری چین است.

الفالح در چارچوب صحبت‌های خود درباره سفر رئیس جمهور چین به پادشاهی، گفت: این سفر نشان دهنده اشتیاق رهبران دو کشور برای توسعه و تقویت روابط و مشارکت دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی است. این سفر به افزایش سرعت همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت سرمایه‌گذاری با همکاری بسیاری از شرکا در بخش‌های دولتی و خصوصی در این کشور تلاش می‌کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ممتاز را یافته و سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت آنها جذب و زیرساخت‌های حمایتی، جذاب و محرک را فراهم کند.

شایان ذکر است که حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۰۴ میلیارد ریال بوده و در سه ماهه سوم سال جاری ۱۰۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

رئیس جمهور چین به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده و در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده برای سفر رئیس جمهوری چین، او در سه نشست مختلف در عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.

حضور شی‌ جین‌پینگ در «اجلاس سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و چین» و «اجلاس سران کشورهای عربی و چین» در کنار دیدار و گفت وگو با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در سفر رئیس جمهوری چین به عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده است.

یک منبع آگاه در این باره به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفته است که دستکم سران ۱۴ کشور عربی در نشست با رئیس جمهوری چین حضور خواهند یافت و این نشست ها، نقطه عطفی مهم در روابط کشورهای عربی با چین محسوب می‌شود.

از آخرین باری که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به عربستان سعودی سفر کرده بود، ۶ سال (۲۰۱۶) می گذرد و او سفر جاری خود به عربستان را از روز گذشته (چهارشنبه ۱۶ آذر۱۴۰۱ ) آغاز کرده است. شی در این سفر چهار روزه علاوه بر دیدار با مقامات عالی عربستان، درنشست مشترک چین با سران کشورهای عربی به میزبانی ریاض نیز شرکت می کند.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27079 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]