چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
33916
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

محدود کردن رسانه‌ها موجب افزایش بحران در جامعه می‌شود

مدتی است که شاهد اختلال جدی در اینترنت و محدودیت اطلاع رسانی در رسانه های داخلی هستیم. این اقدام، تاثیرات زیادی را بر رسانه ها از ریزش مخاطب و کسب و کار و انتشار اطلاعات داشته است.



مدتی است که شاهد اختلال جدی در اینترنت و محدودیت اطلاع رسانی در رسانه های داخلی هستیم. این اقدام، تاثیرات زیادی را بر رسانه ها از ریزش مخاطب و کسب و کار و انتشار اطلاعات داشته است. عباس عبدی فعال رسانه ای که دارای یک کانال تلگرامی و از شورای مشاوران روزنامه هم میهن است، ضمن توضیحاتی درباره تاثیرات این اختلال بر تعداد مخاطبان رسانه اش، به تبعات این اختلال و محدودیت اطلاع رسانی اشاره می کند و می گوید: همواره اطلاع  سانی نیازمند یک بستر است که در این مدت فضای مجازی سرعت این بستر را برای ارسال و دریافت اخبار و اطلاعات از سوی مخاطب افزایش داد و به نوعی آن را دو جانبه کرد. خب با مشاهده چنین امکانی، گویا برخی در تلاشند تا تمام مجاری ارتباطی را برای مخاطب ببندند و آن را منحصرا در اختیار رادیو و تلویزیون قرار دهند.

عبدی به شفقنا رسانه توضیح می دهد: در این مدت نمی توان شاخص تعیین کننده ای برای ریزش مخاطب در رسانه ام ارائه دهم، اما می توانم بگویم که بازدید از کانال تلگرامی من افزایش داشته است. هر چند معتقدم اگر تلگرام و بسیاری از دیگر پلتفرم ها فیلتر نمی شد، ما شاهد افزایش بسیاری از مخاطبان بر بروی این شبکه ها بودیم.

او درباره تاثیرات این اختلال بر کسب و کار رسانه ها بیان می کند: با توجه به اینکه در کانال خودم و روزنامه هم میهن گرفتن تبلیغات موضوعیت ندارد در این باره نظر خاصی ندارم. اما تاثیرات اختلال در اطلاع رسانی بر روی کسب و کار رسانه ها شاید در کوتاه مدت به خاطر از قبل بودن قراردادهای تبلیغاتی نداشته باشد، اما در صورت ادامه این اختلال قطعا رسانه ها را با مشکلات جدی روبرو می کند.

عبدی درباره تبعات انحصار رسانه ای در شرایط محدودیت اطلاع رسانی می گوید: همواره اطلاع  سانی نیازمند یک بستر است که در این مدت فضای مجازی سرعت این بستر را برای ارسال و دریافت اخبار و اطلاعات از سوی مخاطب افزایش داد و به نوعی آن را دو جانبه کرد. خب با مشاهده چنین امکانی، گویا برخی در تلاشند تا تمام مجاری ارتباطی را برای مخاطب ببندند و آن را منحصرا در اختیار رادیو و تلویزیون قرار دهند.

او ادامه می دهد: علاوه بر تبعات اختلال اطلاع رسانی و محدودیت اینترنت برای افکار عمومی و رسانه ها، قطعا ایجاد یک انحصار رسانه ای برای صدا و سیما، نشان از ضعف و عدم اعتماد به نفس این مجموعه  دارد. در شرایط استثنایی التهاب، می‌توان با هماهنگی با رسانه‌ها به گونه‌ای عمل کرد که مشکلات کمتر شود، ولی محدود کردن رسانه‌ها به عنوان پیش‌فرض سیاستگذاری امنیتی نه تنها بحران را کم نمی‌کند که افزایش خواهد داد.

/شفقنا

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33916 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]