دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
27782
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

دولت آلبانی اعلام کرد که در پی «حمله سایبری گسترده ایران» در ماه جولای، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده است.



آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

به گزارش اصلاحات نیوز؛ ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی با انتشار پیامی تصویری در رسانه اجتماعی اعلام کرد که در پی حمله سایبری گسترده ایران در ماه جولای علیه این کشور، روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرده است.

وی اظهار داشت: «در ۱۵ جولای، آلبانی هدف یک حمله سایبری گسترده با هدف تخریب زیرساخت دیجیتال دولت جمهوری آلبانی، فلج کردن خدمات عمومی و سرقت داده‌ها و اطلاعات تماس الکترونیکی از سیستم‌های دولتی قرار گرفت».

وی افزود: «این حمله ناکام شد. در مقایسه با هدفی که مهاجم داشت، خسارات وارده را می توان جزئی خواند. سیستم‌ها بازسازی شده‌اند و هیچ چیز به طور غیرقابل جبرانی از دست نرفته است».

راما با بیان به اینکه کابینه آلبانی تصمیم به قطع فوری روابط دیپلماتیک با ایران گرفته است، خاطرنشان کرد: «این موضوع طی یادداشتی رسمی به سفارت ایران ابلاغ شد و تمامی پرسنل دیپلماتیک، فنی و اداری از جمله نیروهای امنیتی ایران باید ظرف ۲۴ ساعت خاک جمهوری آلبانی را ترک کنند».

وی با اشاره به اینکه ایران چهار گروه را برای حمله سایبری به آلبانی درگیر کرده است، اذعان داشت: «از جمله یکی از بدنام ترین گروه‌های تروریسم سایبری بین‌المللی است که پیش از این به اسرائیل، عربستان سعودی، اردن، امارات، قبرس روم نشین و کویت حمله کرده است».

راما افزود: «با اطلاع دادن به شرکای استراتژیک خود در ناتو و برخی کشورهای دوست، نتایج غیرقابل انکار تحقیقاتی که منشا تجاوز به کشورمان را ثابت کرده، به اشتراک گذاشتیم».

وی تاکید کرد: «این اقدام افراطی مطلوب نیست اما کاملا ضروری و متناسب با جدیت و خطرات حمله سایبری اتخاذ شد، زیرا این حمله خدمات عمومی در آلبانی را فلج، سیستم‌ها و داده‌های دولتی را پاک و اطلاعات را به سرقت می‌برد».

نخست وزیر آلبانی در پیام ویدئویی خود هیچ اطلاعاتی درباره علت حمله سایبری ارائه نکرد.

/آناتولی

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 27782 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]