یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
32820
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

می‌دانند ۵۰ درصد تورم داریم و تورم سخت‌تری را تحمیل می‌کنند؟

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم گفت: کشوری که ۵۰ درصد تورم دارد؛ تورم سخت تر را به آن تحمیل نمی کنند. برای اصلاحات اقتصادی در هر زمینه ای شرایط عادی نیاز است که فعلا آن شرایط در اقتصاد وجود ندارد.



به گزارش اصلاحات نیوز؛ نماینده مردم بستان آباد در مجلس، درباره ماهیت حذف یارانه کالاهای اساسی در دولت رئیسی گفت: در شرایطی کنونی اقتصاد کشور و در حالی که سال گذشته ۴۶ درصد تورم رسمی داشته ایم والان نیز این شرایط ادامه یافته و یک تورم قابل توجه دیگری هم بخاطر وابستگی به مواد غذایی وارداتی و جنگ اوکراین اقتصاد کشور را تهدید می کند، هیچ اصلاح اساسی و ساختاری در بحث یارانه نباید انجام می گرفت و مخالفت ما قبلا اعلام شده است.

نوری قزلجه با بیان این مطلب گفت: شاید الان اگر از دولت بپرسید از اجازۀ مجلس یاد کند که گرچه مبنا فکری آن اجازه نیز درست نبود؛ اما مبنای اصلی اجازه مجلس در جلسه غیر علنی و تحت شرایطی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که ارز ترجیحی دیگر اثری ندارد و اثر آن از بین رفته است اما الان قیمت ها نشان می دهد که اثر داشته است. تفاوت قیمت مرغ و تخم مرغ و روغن مگر چیزی غیر از حذف ارز۴۲۰۰ تومانی است؟

کشوری که ۵۰ درصد تورم دارد؛ تورم سخت تر را به آن تحمیل نمی کنند.

نوری قزلجه، در باره احتمال حذف یارانه پنهان سوخت هواپیما گفت: در بودجه امسال روی حوزه سوخت اجازه مشخصی به دولت داده نشده است اما از قبل، دولت این اجازه را داشت که یارانه ها را مدیریت کند و نیاز به قانون گذاری جدید نیست و دولت اگر نیاز به حذف یارانه سوخت هواپیما ببیند نیازی به اجازه مجلس ندارد.

نماینده بستان آباد در مورد ضرورت حذف یارانه های پنهان گفت: در شرایط عادی اقتصادی حذف یارانه های پنهان منطقی است اما کشوری که ۵۰ درصد تورم دارد؛ تورم سخت تر را به آن تحمیل نمی کنند. برای اصلاحات اقتصادی در هر زمینه ای شرایط عادی نیاز است که فعلا آن شرایط در اقتصاد وجود ندارد.

/عصرایران

منبع : eslahatnews.com
حتما بخوانید :
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32820 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]