دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
28729
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

سپاه دو نفتکش یونانی را متوقف کرد

نیروی دریایی سپاه پاسداران ۲ نفتکش متعلق به یونان و پرچمدار یونان را به تلافی توقیف نفت ایران که قبلا توسط مقامات ایالات متحده در خارج از یونان توقیف و تحویل کشور امریکا داده بود، توقیف کرد.



سپاه دو نفتکش یونانی را متوقف کرد

به گزارش اصلاحات نیوز، روابط عمومی کل سپاه طی اطلاعیه ای گفت: نیروی دریایی سپاه امروز ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‎های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

در ادامه خبرگزاری تسنیم نوشت:هر دو کشتی توقیف‌شده یونانی در مجموع ظرفیتی معادل ۱.۸ میلیون بشکه نفت دارند.

بر اساس این گزارش این اقدام در سواحل بندر لنگه و عسلویه صورت گرفته است.

این خبرگزاری در ادامه گفت: توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس عصر امروز و طی عملیاتی هماهنگ و همزمان توسط رزمندگان مناطق چهارم و پنجم نیروی دریایی سپاه صورت گرفته است. 

تسنیم با یاداور شدن حضور بیش از ۱۷ فروند کشتی یونانی دیگر‌ در خلیج فارس گفت: که در صورت ادامه شیطنت‌ها توسط یونان احتمال توقیف آنها توسط سپاه وجود خواهد داشت.
 
هر دو کشتی توقیف‌شده یونانی در مجموع ظرفیتی معادل ۱.۸ میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده‌های نفتی را دارند که در صورت بارگیری کامل، اکنون این مقدار از محصول در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت امور خارجه یونان هم در واکنش به توقیف نفت‌کش‌های خود در آب‌های خلیج فارس توسط ایران، خواستار رفع توقیف آن‌ها شد.

وزارت خارجه یونان این اقدام ایران را «دزدی دریایی» خوانده و گفته که به این اقدام گارد ساحلی ایران اعتراض کرده است.

آتن در حالی ایران را متهم به دزدی دریایی می کند که خود یک ماه پیش بنا به دیکته واشنگتن، نفتکش ایران را در سواحل خود توقیف کرد و نفت آن را تحویل آمریکا داد.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28729 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]