چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
28951
۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

احمد مسعود: تا برقراری عدالت برای ملت افغانستان مبارزه با طالبان ادامه دارد

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیام سال نو گفت: افغانستان نیازمند حکومتی است که برآمده از اراده مردم افغانستان باشد و مشروعیت را از مردم و نه از بیرون گرفته باشد.

احمد مسعود: تا برقراری عدالت برای ملت افغانستان مبارزه با طالبان ادامه دارد

 احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیام سال نو ضمن درخواست اتحاد از مردم افغانستان با هر زبان و فرهنگ و مذهبی گفت: تا روزی که طالبان حاضر به قبول پروسه ای که در نتیجه یک حکومت برامده با رای مردم نباشد مبارزه ما ادامه دارد.

وی افزود: طالبان با دروغ و تزویر دانش آموزان را با دروازه‌های بسته مدارس روبرو کرد. تا وقتی که اراده و انگیزه و امید برای آموختن علم و دانش وجود دارد، هیچ گروه خودکامه و استبدادی توان ایستادن در برابر شما را ندارد.

طالبان با گرفتن قدرت از راه زور باعث از بین رفتن صلح شد؛ اما منکر تصرف قدرت از راه زور است و سقوط جمهوریت را در نتیجه فروپاشی از درون و خستگی مردم از جنگ می‌داند که مدعی است آن را پایان داده است.

 از راه‌های مختلف با طالبان صحبت کردیم اما حرف طالبان با ما به جز دو مسئله چیز دیگری نبود: اول تسلیم و دوم بیعت!

طالبان حاضر به شنیدن راه‌حل‌هایی که مسائل افغانستان را به شکل اساسی حل کند، نیست و مکانیزمی که همه با هم بتوانیم زندگی کنیم و یک فضای صلح ایجاد شود، متاسفانه برایشان وجود نداشت. افغانستان نیازمند حکومتی است که برآمده از اراده مردم افغانستان باشد و مشروعیت را از مردم و نه از بیرون گرفته باشد.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 28951 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]